Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Fethiye Otelciler Birliği Başkanı Bülent Uysal, Fethiye bölgesinin yıllık olarak 1 milyondan fazla turisti ağırladığını belirtti.
Ayrıca, Fethiye’nin tarihi ve doğal güzelliklerinin yanı sıra her bütçeye uygun turistik tesislerle donatıldığını vurguladı.
Uysal ayrıca, Haziran ayından itibaren başarılı bir turizm sezonu geçirdiklerini ve Ekim ayında otellerin yüksek doluluk oranlarına sahip olduğunu dile getirdi.
Uysal, İngiltere’nin bölgenin ana pazarı olduğunu ve en fazla İngiliz turisti ağırladıklarını da ekledi. Salgın sonrası İngiliz turistlerin bölgeye olan ilgisinin devam ettiğini ve The Times gazetesinin haberiyle bu ilginin artabileceğini belirtti.
Uysal, “Fethiye, zaten bizim için dünyanın gözbebeği. İngiltere’de de bu şekilde tanınmak, bizleri gururlandırıyor. Fethiye’nin tanıtımı için tüm kurumlarla işbirliği yapmaya devam edeceğiz. The Times’ta çıkan haber, bölgeye daha fazla İngiliz turist çekmemize katkı sağlayacaktır” dedi.
Çalış Turizm ve Tanıtma Derneği (ÇALIŞ-DER) Başkanı ve otel işletmecisi Mete Ay, 20 yılı aşkın bir süredir İngiliz turistlerle çalıştıklarını söyledi.
Ay, Fethiye’nin İngilizler tarafından tercih edilen ve tanınan bir destinasyon olduğunu vurguladı.
Ay ayrıca, haberin geleceğe dair umut verici olduğunu ifade ederek, “Fiyat ve güzellik açısından Fethiye’nin İbiza’dan sonra ikinci sırada gösterilmesi harika bir haber. Umuyorum ki önümüzdeki yıl, bu yıla kıyasla daha kalabalık, bereketli ve güzel bir sezon geçiririz. Fethiye sadece tatilciler için değil, 7 bin 500 İngiliz vatandaşının yaşadığı bir yer, bu da bize büyük bir katkı sağlıyor” dedi.
The Times’ta yer alan bu haberin, Fethiye ve Türkiye’nin uluslararası imajına büyük katkı sağlayacağını belirten Ay, aynı zamanda yurt dışından gelen olumsuz haberlerle mücadele etmeye yardımcı olacağını sözlerine ekledi. (AA)